vem i dagens samhälle har inte ett brustet hjärta ?

2011-07-16 @ 02:14:50

jag sitter uppe nu i natt och checkar runt efter lite roliga bilder på google då jag hux flux ser den här annonsen:

då jag bara tänker  "WTF ?!"
helt i chock så klickar jag på den för att se om det är ett skämt eller inte.
som underskrift till loggan står det "livet är kort - lev passionerat"
seriöst liksom?! jag måste faktiskt säga att jag blir lite arg över detta (kalla mig vad ni vill) men vart fan är världen på väg idag?
jag brukar faktiskt ganska ofta observera hur sammhället ser ut idag och detta har jag kommit fram till: i dagens sammhälle är alla så rädda för känslor så att det närmsta man kommer ett "förhållande" är en "KK". antingen är det redan så illa där att du inte längre känner dig kapabel till att få känslor för någon eller så är du helt enkelt rädd för att bli sårad. det kanske är så att du har har/haft ett förhållande som är/har varit svartsjukt, otrohets inblandat, noll tillit och/eller våldsamheter. jag ska ju deffinitivt inte säga att allas förhållanden är så, men det är det här som jag tycker att jag ser när jag ser mig om. och hur kommer det sig att vi är otrogna, slår varandra, misstror o.s.v ? jo, för att det är så "spelet" ser ut. det är det vi väntar oss, därför är det också det vi själva ger tillbkas till våran partner.
som då till exempel då: varför marknadsför man en sådan här annons? det ger bara ett negativt beteende.

Det jag egentligen ville säga med detta inlägget var: Vi människor förstör inte bara planeten vi lever på, vi förstör även varandra.. Jag tycker du som läser detta ska tänka på det jag skrivit, hur behandlar du din omgivning och tror du på fortfarande på kärleken?

HA DE SOFT !
~ tillägnat alla singlar som fortfarande håller hoppet uppe om att hitta den rätte! ~

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback