sårad, sviken & älskad.. (?)

2011-07-18 @ 04:59:47

har du någonsin gått ensam på natten, som en ensam själ mot världen?
ingen som tar din sida, som en båt mot tidsvattnet.
när din tro är skakad,
när du börjar att brytas itu,
och när ditt hjärta inte kan hitta ord.
som en ensam själ mot världen.
.
men jag kommer möta slutet.
jag kommer dra mina ben efter mig i leran.
jag är inte mer än kött och blod.
nu har jag gått vägen från en mörk natt.
ensam intar jag min ställning.
jag är bara en själ, ensam mot världen.
.
.
men kärleken, som en avlägsen påminnelse.
kärleken sliter och drar i min axel,
kärleken kallar hem mig.
jag skriker,
allt vad min röst bär.
.
till slut hittade jag min fristad i dina armar.
en dag, när svaret är tydligare.
en dag, när jag till och med har en poäng med det hela,
du kommer då att nå mig,
och du hittar mig vid din sida.
precis brevid dig.
.
.
föralltid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback